domingo, 24 de junio de 2007

HEMC#12 Meshaka

Vet aquí la meva contribució al HEMC#12 amb les albergínies com a ingredient central. Val a dir que aquest és un vegetal força complicat ja que normalment jo sempre l'he vist i menjat o farcit o en forma de pastís o lassanya vegetal, per tant no he volgut menjar-me gaire el cap i he optat per fer un pastís d'albergínies típic d'Egipte, la Meshaka.

És quasi idèntic a la musaka grega o turca i és que és un plat molt típic de la zona mediterrània. La gràcia d'aquesta versió egípcia és la barreja d'especíes amb la que es condimenta la carn picada i la beixamel. En el meu cas jo he volgut fer una versió més catalana i he barrejat la carn picada amb farigola i uns daus molt petits de fuet. A la beixamel hi vaig afegir un polsim de nou moscada i un altre de canyella que li donava un aroma encisador.

La meshaka abans d'entrar al forn...

Rentar i tallar les albergínies a rodanxes d'un dit de gruix, posar sal i deixar sobre una reixeta perquè deixin anar aigua i amargor. Mentrestant sofregir ceba, pastanaga i la carn picada. Afegir les espècies escollides i fora del foc barrejar amb els dauets de fuet. Pasar les rodanxes d'albergínia per la planxa (també es poden fregir) i començar a muntar capes: una d'albergínia, una de carn picada, una de formatge feta ratllat (jo no en vaig trobar i vaig escollir mozzarella) fins a omplir un motlle. Abocar la beixamel i enfornar durant 10-15 minuts amb el gratinador engegat.

Bon profit!

2 comentarios:

bravecoast dijo...

me encanta la musakaaaa
pero te confieso que lo de los daditos de fuet, me echa un poco para atrás jaja

liuia drusilla dijo...

Hum, una variante de la musaca, esto hay que probarlo ^^.
Gracias por la aportación :).